Sahabat andai

Sunday, June 4, 2017

Own style

Assalamualaikum..

Di bulan puasa yang mulia ini,alhamdulillah dah masuk ramadan yang ke sembilan..tapi kuasa Allah itu besar,banyak benda dia nak menduga lia.z hari ini untuk membuktikan lia.z kuat mengharungi hari-hari indah...

Tapi most of the minute today lia.z asyik moody je..sebabnya orang asyik nak bash makcik lia..adui,dah namanya mesej/sms(short message system)...shit apakah sis lia.z kena tulis pepanjang bagai....even in this blog though im still using shortform..

Yeay i know budi bahasa budaya kita.
Im a teacher..memang sifat seorang cikgu kena tunjuk benda-benda yang baik je tapi takdelah sampai hipokrit..kau nak aku jadi hipokrit ke?oh emm geee...aku taknak berlagak lahh dengan diri aku...aku memang tak suka bila orang bangkit aku cuma pandai atas kertas.aku pun taknak ngaku lahh aku budak sekolah sains,kalau tak aku taknak doh kawan dengan kau..aku jenis tak memilih kawan,kau apa tahu?

Tu orang tua kata,tak kenal maka tak cinta...kau baru jumpa aku setakat 3 4 kali,acah-acah kau dah kena aku 30 40 tahun kan..takpalah sis lia.z masih boleh bersabar dan melatih diri untuk berdiam biar tiada apa-apa ketegangan yang berlaku...baru nak buat nota-nota bunga-bunga tapi awak dah hancurkan sebahagian daripada mood saya pada hari ini...whateverlahh..

Kalau betul awak boleh ajar saya cara untuk berkomunikasi,okay bagi saya jadi macam yuna.....kalau betul awak boleh buat saya jadi macam yuna,maknanya teknik komunikasi awak berjaya...tapi kalau nama saya tak ke persada dunia macam hatta dolmat dan yuna,maknanya teknik komunikasi awak tak berjaya...
Kalau betul awak hebat,bimbinglah saya jadi macam awak...haaa,tergamam kan..sedar tak diri tu pun hanya manusia biasa..jangan nak hentam orang macam awak tu hebat je...takabbur..

Maaf ya,bakat kita berbeza setiap orang.awak boleh menegur saya tapi tidak bermakna awak boleh menindas saya seolah-olah saya macam tak tahu apa-apa..saya masih boleh menerima teguran itu tapi saya nak awak ingat,awak kena bersyukur dengan sedikit perubahan yang berlaku pada diri sendiri setiap hari..

Saya pun tak pernah minta untuk menjadi seorang yang hanya pandai di atas kertas dan kemudian berlagak blah blah blah anak bijak cerdik...yang saya minta cuma saya nak berkerjaya untuk balas jasa mak ayah saya..

Seronok kan awak dapat buat saya membebel sesuka hati mcm meroyan 10 tahun tak makan...
Untuk harini,saya hilang mood bunga-bunga saya untuk #notadoubleyell #ye.ll

Segala mak nenek lagu semua terbang melayang pergi masuk dalam mimpi penat dan buang masa je fikir awak...
Yang buat tidur malam tak lena.
Yang buat makan tak kenyang

Mandi tak basah.....

Tahu tak?
Tak semua benda kita boleh luahkan dan tak semua benda kita boleh kongsikan kat orang..

Saya memang nampak macam nak beritahu semua orang pasal diri saya tapi awak tak tahu dalam hati saya.simpan beribu pengalaman yang buat saya speechless...

Ingat,nak jadi seorang guru memang perlukan sikap positif yang boleh dicontohi tapi cikgu juga perlu jujur dari segi percakapan dia...
Maaf jika terkasar bahasa..
Manusia ini alpa,tiada yang sempurna..

Assalamualaikum.



Yang banyak buat dosa tanpa henti kena bertaubat banyak-banyak,

Lia Zakiah Cerdik

No comments:

Post a Comment