Sahabat andai

Sunday, March 27, 2016

mimpi buruk ke mimpi indah tak tahu

assalamualaikum..

cerita pasal mimpi ini,bermacam-macam jenis mimpi yang bukan-bukan lia dapat..
lia tanya roomate,dia cakap jangan banyak ingat dia..tapi masalah still dapat mimpi yang bukan-bukan..mengikut pengalaman kawan-kawan yang lia baca,ada yang cakap lepas istikharah kita memang akan lebih susah untuk buat pilihan dan dugaan Allah beri kepada kita lebih besar.....
sebab Allah nak kita lebih bersabar...tapi bila lia cuba jelaskan,tak da siapa pun yang mengerti.tiada siapa pun yang faham,apa yang lia lalui...
sakitlah...dahlah mimpi orang yang sama...

lia jujur lah,sebelum ni lia dgn ex xdelah plak mimpi teruk macamni..ni asik muka dia je...memang tak selalu jumpa,tapi asik jumpa dalam mimpi....lia mohon doa banyak-banyak pada Allah,betul ke dia...sebab tak pernah arr jadi gini...ramai yang perasan perubahan lia,jadi macam-macam bukan-bukan.dorang tak caya lia yang macam tu dah tak betul...sakit kepala waktu sedar dari tido tu dah jadi perkara biasa dah..sekarang,orang yang lia asik mimpi tu je mungkin  tengah berseronok dengan orang lain,apakah ini petunjuk Allah?lia yang mimpi orang lain yang dapat?macammne ni?mungkin apa yang berlaku semua ini ada hikmahnya..siap ada sorang kawan dia ni,cakap lia kena mandram..hadui,orang kalau dah dengki memang selamanya dengki...susah ada orang baik sikek je nak kacau..kawan dia ni pun,kejenya nak menyibuk je..aku diam,sebab aku taknak kacau,,kau plak mat,bajet gentle tapi bila ajak bincang diam,,memang baguslah kau kawan dengan ramai jemah-jemah yang xhabis-habis lancang mulut macam ape...aku diam tu dahlahh,,jangan kacau...

oklah,xnak lahh gaduh-gaduh ini..rasa macam kau tuhan je tahu nak salahkan orang..sedarlah..aku hanya insan biasa..lemah...aku diamkan diri bersebab...

Tuesday, March 8, 2016

tidur

assalamualaikum..


lia nak lepas geram sebabnya asal tido,mesti rasa macam tak dapat tido yang berkualiti.
mengantuk kadang tak dapat tido.
kenapa jadi macam tu?insomniac...
sakit ahh kepala,orang kata kena rehat tapi masalahnya tak dapat tido..haisss..