Sahabat andai

Tuesday, April 30, 2013

Bersedekah Ikut Cara Saya 1

Assalamualaikum,

harini lia.zf banyak menghadapi dugaan.owh,tidak mengapa,Allah sayang sama lia.zf...
ramai yang buat blog sebagai diari..tapi lia.zf sikit je la unsur2 peribadi di sini..

cerita pasal sedekah ni..
banyak sangat ceritanya..
dengan bersedekah,kita boleh tolong orang dengan menggunakan wang ke  jalan Allah.
Namun lia.zf ni,masih student lagi.diri sendiri tak termampu nak tanggung.tapi selagi dapat usaha untuk keluarkan duit.lia.zf keluarkan..

keikhlasan amat penting,agar kita tidak mengungkit.ingat tu,kita da bawak duit kitaa ke jalan Allah..so kalau tak ikhlas,adalah azab yang Allah bagi.waAllahuaaalam..keikhlasan memang penting untuk bersedekah..


Namun,lia.zf ni sedar.lia.zf bukan seorang yang berduit.so lia.zf tukaar pertolongaan duit dengan membantu raakan-rakan..dan especially mr zf....lia.zf sangat teringin tolong diaa.tapi lia.zf tidak punya banyak waang.


Buat kawan-kawan,
lia.zf cube hormati pendapat mereka.
lia.zf layan mereka ikut suke mereka.
lia.zf buat merekaa gembira.
 lia.zf sangaat suke tolong diorang..
taapi nak aplikasinyaa sangaat susah..sebab ianya bermain dengan perasaaan sahabaat-sahaaabat kitaa..firstly bila kita keluaarkan perkataan yang tidak paatot keluar.
lia.zf sedar lia.zf mungkin tak ikhlas waaktu menolong rakan-rakan..
mungkin sebab tidak dapaat kerjaasama daripadaa rakan-rakan.

Buat mr zf,
kalau lah dia baca.
lia.zf sangaat nak tolong kelurga dia..
dan lia.zf ingin memberi pertolongan kepada ahli keluarga dia.
walaupun ditegah ahli keluarga sendiri,
lia.zf tetap berdegil tok lakukan hal ini.
sebab lia.zf bukan buat benda jahat.
lia.zf cume nak bantu mereka sahaja..
namun pernah ke lia.zf ini dihargai?
Hanya Allah je yang tahu niat lia.zf...

lia.zf xnak orang tahu ape niat lia.zf sampai harini..
lia.zf bercitaa2 nak bukak lading bukaan untuk dpaatkan harta.
cume lia.zf nak tolong rakan-raakaan lia.zf..
liaa.zf nak tolong keluarga lia.zf
liaa.zf nak tolong keluarga mr zf..

*keypad aaa rosak..kadang-kadaang keluar double.malaas naak layaan..hehe.

ok itu sahaja..
assalamuaalaikum..

No comments:

Post a Comment