Sahabat andai

Tuesday, February 12, 2013

Misi terakhir sebelum masuk semester 2.

Assalamualaikum..
Pagi tadi lia.zf nak ke halaman rumah dpan tu.nak tebas,2 3 hari ini hujan je..halaman kt depan tu still lembab..gler r jumpe ulat bulu sebesar jari lia.zf...uish,terus lemah semangat nak menebas depan rumah tu.rasanye kene tunggu kering dulu.
Hope petang ni tak hujan,bolehlah lia.zf sambung menebas.siapa la kan yang nak tolong kat rumah ni,ade ramai orang,tapi semua dok menyngak je.ape la nak jadi.btw,bialah dia.kita jgn ikot mcm dorang.betol tak?
Aktiviti menebas rumah ni mcam satu kepuasan,walaupon pokok terpaksa ditebas,kecian pokok tu.tapi terpaksa demi mencantikkn rumah lia.zf...xlama lagi nak adakan majlis..hehe. mr h.zf pon sibuk mengemas dirumah dia.tapi inshaAllah kami buat majlis sekali dua2 belah pihak.kan nampak tu silaturrahim nye..rakan2 pon xramai,so inshaAllah kami sekalikan je..nampak mcm retis cikit,dorg wat majlis sekali je.hehe
Tukar topic plak,sebelum ini,lia.zf pernah menebas halaman rumah tu,seminggu.pagi n petang..uniform plkn time tu.hemm,bangga sikit bekas wirawati plkn,huhu..tapi memng bes la..lau dapat idea nak bela arnab tahun lepas,mesti arnab sekarang da membiak berpuluh.dapat sikit modal tok besarkan penternakan arnab lia.zf..

Baru tadi search info pasal arnab,banyak jugak dapat.weelll,agri sn teacher wanna be.xsemestinya lia.zf kene jadi cikgu.cikgu arnab,hehe.yes!.
Bukanveterinar.blogspot.com tu memang banyak menolong..mulai sekarang lia.zf kene tanam dalam hati untuk usahakan arnab tu.setakat ini,kat segamat rasanya kurang arnab pedaging...semoga Allah permudahkan perjalanan lia.zf untuk mempebesarkan aktiviti penternakan..

Rasa macam xsbar nak bela arnab.boleh buat modal tok perkahwinanku.kita hanya merancang,Allah yg tentukan..nanti bolehlah bela arnab tok majlis nanti.wahhhh!yes!thats me,maria elena.pelixxx.hehe.xla,me love to be me.saya sorang saja yg mcam tu,org lain takde.mr h.zf pon nak bela kambing.gler sedap.berlemak..susu kambing pon sedap..ya Allah,betapa indahnye ciptaanMu...lagi puas hati klau kambing and arnab tu kita yang bela.zaman sekarang kan bagi duit je,terus langsung,nampak tak?duit tak mampu memberi kebahagian.kami erdua mahukan kepuasan.maklum,memiliki minat yang sama.yeah!i got that idea..hehe..blogging can make us thinkig more critical.

No comments:

Post a Comment