Sahabat andai

Friday, January 11, 2013

Pengakhiran semester 1 ku di UPSI

alhamdullilah..perjalanan aku selamat dan dipermudahkan..update nih b4 tengok maharajalawak mega..besh kot!
ok pg kat point,firstly,yg dok satu rumah ngn aku r yg lg lame ngn aku..walaupun aku biasa2 sahaja dgn dorg..tp,sape cakap persahabatan tak besh?...muka shira n shera tu boleh tgok sem 2,tp yg 3 ketul tu,kak kecik,michelle n ellyca sentap..tdi aku nak drive,so aku rse perjalanan tak boleh ditangguhkan..kalau dapat tanggunhkan,besh jep..alaa..sedihla..housemate ku,rindu korg..hehe..
next,kos sn ptnian,besh!..kursus2 nyer memang mencabar,..sem 1 da mencabar,ada lg 7 sem aku harungi,
"Ya ALLAH,permudahakanla perjalananku sepanjang di UPSI.Sesungguhnya KAU tahu aku melakukan perkara ini untuk menjaga hati ibu bapa ku"
plant anatomy n morphology,kursus yg agak tough...ubi kentang!..hehe..kan besh tu,..semester ni aku rse,mengajar ku erti kematangan,dimana kita perlu lakukan semuanya dgn sendiri!
betul kata2 guru2 ku,sebab tu orang kata cikgu ini memang mulia sbb dy mampu menbina diri seseorang..kalau xde guru,xde orang ajar kita,xde org nak bagi nasihat,,tp biasanya nasihat ibubapa lagi penting..seperti nasihat yg aku ingat,sekali kita mahu berubah,pasti ada dugaan yg ALLAH nak uji,.kita nak berubah fasa hidup kita..umur pon suda 2 dekad,jadi memang makin banyak dugaan kita boleh harungi..da tak larat nk type,hehe...ok la..
bye..
wasalam untuk hari ni...

No comments:

Post a Comment