Sahabat andai

Sunday, June 25, 2017

Salam Aidilfitri 1438H.2017

Assalamualaikum..
Kemain dalam masa satu hari sahaja dah bergambar sangat banyak gmbr dripada beratus dah jadi 2k...what a shock people..
Tapi tak semua boleh share..malam ni kerja menapis gambar-gambar yang goyang lahh,tidolahh adui macam-macam..kelakar...
Rasanya last share gambar raya dalam blog ialah 2013...
Selebihnya share kt fb...itu pun tak semua sis lia.z share...
Hmmm..tak kisahlah macammana pun..
Blog ini diupdate menggunakan fon sahaja,so lack untuk up gambar...asyik not responding je..
So setakat nak wish..
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 1438H
MAAF ZAHIR DAN BATIN
BUAT YANG MENGENALI SIS LIA.Z,LIA ZAKIAH CERDIK,TICER LIA,CIKGU AMALIA..
Tiada apa yang special untuk anda semua,hanya kemaafan jika terkasar bahasa.tertulis benda bukan-bukan...terbaca benda yang tak ada kena mengena pun dengan awak...ha,awak tu yang tengah baca,yang tengah rindu...rindu sangat,awak pun rindu saya kan?kalau tak saya takkan rasa rindu teruk seperti ini...ya Allah,berikanlah rahmat buat awak yang baca ini..
Ya Allah,sampaikanlah salam rindu ini pada awak yang saya rindui itu...amin..


First family's potrait


The dara 


The siblings who come back here while the other going to in law house #takcukupkorum


My hero


Bila awak nak cukupkan korum?


Tunggu awak datang rumah..Bila?


Jom pergi beraya rumah pakcik and pokde


Half of pakcik's families



Sempat bergambar dengan mokde sahaja,pokde kat dapur.


Setakat ini sahaja yang lia.z dapat share untuk raya pertama 2017..selebihnya simpan untuk diri sendiri sahaja..






Yang masih cari masa untuk awak,

LIA ZAKIAH CERDIK.


Nota doubleyell last yang tak jadi

Assalamualaikum..

Apa khabar encik yell yang dirindui?..tak kisahlah awak nak siapa-siapa....tapi jangan lupa tanya pada Tuhan,tahu kan caranya macammana?...lia.z harap awak bersabar dalam segala ujian yang berlaku dalam diri awak..segala ujian dalam perhubungan.. Lia.z pun hanya mampu bersabar sahaja.. Memandangkan dah habis bulan ramadan ini, sis lia.z susun sepoloh jari kalau tersilap cakap sampai buat encik yell taknak dah ambik tahu pasal lia.z....takpalahh,encik blog ada sebagai peneman..

Sepanjang hari,setiap malam sis lia.z dah tak boleh tido sebab fikir awak je,cuba sibukkan diri tapi hanya awak je dalam fikiran...perempuan ni jenis banyak fikir kalau awak nak tahu...tapi kalau dia  dy asyik fikir pasal awak,awak rasa dia nak apa?dia nak awaaaaakkk ler kt sisi dia.. Ya Allah,rindu dia tu...mcm lia.z selalu cakap....macam dah bertahun tak jumpa..tahu tak?

Lia.z banyak kali mintak advices from my mom and i was like bcome more confused.and she said if you really like him,just tell him and go with him.. Sis lia.z  memang nak mengaku kat sini,sis lia.z nak encik yell...tapi tak pernah tahu macammana nak bagitahu sebab memang dah bagitahu tapi encik yell macam buat tak tahu je..

Ma cakap,banyakkan bersabar sebab kita masih muda lagi..biasalah bergaduh,tapi dah raya ni takkan nak bergaduh lagi..sepanjang puasa tanpa awak,asik cerita je pasal awak tapi mama cakap takpe sabar je..memang betul-betul eh puasa daripada berhubung dengan awak..

Betul ke baju raya awak warna hitam tahun ni?

Bukan setakat mama je sis mintak advices,adik pun sama...
Malah haritu dia cakap lia.z macam dah kena jampi ( hael husaini)😂😂😂😂😂 dengan encik yell..dia pun asik bukak lagu tu memandangkan sis lia.z ni asik citer pasal encik yell.. Jadinya,untuk nota kali ini, jampi tu lahh lagu tema.hahaha..

Encik yell,series ni....
Bila kita boleh jumpa?
Sis lia.z ada cuti seminggu ini..

Awak nak datang rumah saya tak encik yell?

Nak datang bagitahu dulu,risau tak da kat rumah je nnt sebab pergi beraya rumah orang plaa..

Yang masih merindui,

Lia Zakiah Cerdik
Salam aidilfitri 1438H

Thursday, June 15, 2017

Tidur

Assalamualaikum..

Mood lia.z sekarang ialah perlukan tidur untuk lupakan segala masalah yang ada...

Untuk jauhkan diri daripada orang sebelum ramai lagi orang yang terluka..ramai lagi orang yang kena marah dengan lia.z ramai lagi yang terasa hati dengan lia.z....

Ok dah jom tidur...